Bokningsregler

Title icon

INNEHÅLL
1) Logi
2) Skidskola
3) Skidhyra
4) Skipass & Multipass
5) Tilläggsprodukter
6) Snögaranti
7) Restaurang
Övrigt som följer

1) VAD GÄLLER NÄR JAG BOKAR EN STUGA, LÄGENHET ELLER HOTELL SOM PRIVATPERSON?

Allmänna villkor för uthyrning av stugor och lägenheter antagna av Föreningen Sverige Turism den 29 maj 1990 efter överläggningar med Konsumentverket.

Vem är ansvarig?

Hassela Ski Resort AB

Som förmedlare logi är vi skyldiga till att:

  • Stugan/lägenheten stämmer med beskrivningen på bekräftelsen. Vi ansvarar inte för löften som ägaren eller dennes kontaktperson kan ha gjort direkt till dig utan vår vetskap och som vi inte känt till eller borde känna till.
  • Du informeras om alla väsentliga förändringar som rör din bokning.
  • Du får disponera boendet enligt in- och utcheckningstid som beskrivs.

När blir min bokning bindande?

Bokning blir bindande när du fått denna bekräftelse av oss.

När skall jag betala? Se Klarnas betalningsvillkor på https://www.klarna.com/se/villkor/

Vad händer om jag inte betalar i tid? Se Klarnas betalningsvillkor på https://www.klarna.com/se/villkor/

AVBESTÄLLNINGS- och OMBOKNINGSREGLER GÄLLANDE BOENDE, STÄD OCH MÅLTIDSPENSION

MED AVBESTÄLLNINGSSKYDD

Pris 375 kr per bokning vid bokningstillfället.

Avbokning/Ombokning tidigare än 30 dagar före ankomst

Kostnaden blir avbeställningsskyddet, 375 kr.

Avbokning/Ombokning med giltigt intyg (se nedan) senare än 30 dagar fram till ankomstdag.

Kostnaden blir, 575 kr.

Avbeställningsskyddet gäller i följande fall, som inte får ha varit kända när du bokade:

  • Dödsfall, sjukdom eller olycksfall av allvarlig art som drabbat dig maka/make, sambo, familj eller medresenär.
  • Inkallelse till krigsmakt eller civilförsvar.
  • Annan allvarlig händelse utanför din kontroll som du inte kunde förutse när du bokade och som medför att det inte är rimligt att begära att du ska stå fast vid din bokning t.ex. omfattande eldsvåda eller översvämning i bostad, skilsmässa.
  • Du måste kunna styrka ditt förhinder med intyg från läkare, myndighet, försäkringsbolag eller arbetsgivare till Hassela Ski Resort AB snarast senast 14 dagar efter avbokning.

UTAN AVBESTÄLLNINGSSKYDD

Avbokning tidigare än 60 dagar före ankomst.

Kostnad 795 kr.

Avbokning 60 dagar före ankomst eller senare – Full debitering

ÅLDERSGRÄNS

Minimiålder för att ingå avtal med Hassela Ski Resort AB är 18 år, samt att det måste vara minst en person 18 år fyllda som bor i varje objekt. Legitimering sker vi ankomst.

2) AVBOKNINGSREGLER OCH INFO SKIDSKOLA/AKTIVITETER

Avbokning tidigare än 14 dagar innan start: Hela summan återbetalas.

Avbokning senare än 14 dagar men senast 24 timmar innan start: 50 % av summan återbetalas.

Avbokning mindre än 24 timmar innan start: Giltigt intyg måste uppvisas för att bli återbetald med 50 %.

MINIMIMANTAL SKIDSKOLEGRUPPER OCH AKTIVITETER

Minst 2 deltagare i grupplektionerna, om inte kommer lektionerna att bli en privatlektion eller slås ihop med annan liknande grupp. I sådana fall blir ni kontaktade innan ankomst.

  • Alla deltagare i skidskola måste ha hjälm.
  • På Skidskolans anslagstavla utanför vårt kontor (mittemot badets entré) letar ni upp vilken grupp delta i, vilka tider som gäller samt namnet på er skidlärare. Vänligen notera detta noga!
  • Tiderna kan förändras, vi kontaktar Er vid eventuell förändring.
  • Var i god tid innan lektionsstart på samlingsplatsen för skidskolan som är nedanför Bennybacken, intill grillplatsen. Leta där upp just er skidlärare. Vi har alla namnbrickor på jackorna.
  • Kolla igenom er utrustning så att allt är helt och fungerar innan. Ärvda skidor är kanske alldeles för långa eller korta. Skidor som är egna bör vallas annars fastnar det snö under. Skidhyran kan hjälpa er med detta. Tänk också på att inte ha för mycket strumpor eller byxor nedstoppade i pjäxorna. Veck kan göra ont.

3) AVBOKNINGSREGLER OCH INFO SKIDHYRA

Avbokas kostnadsfritt tidigare än 24 timmar innan första bokade dag.

Avbokning mindre än 24 timmar innan bokad dag: Giltigt intyg måste uppvisas för att bli återbetald.

VAR HÄMTAR JAG BOKAD SKIDUTRUSTNING?

Bokad skidutrustning hämtas i Skidshopen i Ski Hotel.

VID OAKTSAMHET AV HYRD SKIDUTRUSTNING

Du är ersättningsskyldig om hyrd utrustning blir skadad på grund av oaktsamhet. Utrustningen ska hanteras varsamt samt nattetid förvaras i låst utrymme.

4) AVBOKNINGSREGLER OCH INFO SKIPASS OCH MULTIPASS

Avbokas kostnadsfritt tidigare än 24 timmar innan första bokade dag.

Avbokning mindre än 24 timmar innan bokad dag: Giltigt intyg måste uppvisas för att bli återbetald.

KEYCARD OCH SKIPASSAUTOMATER

Skipass laddade på egna befintliga KeyCard aktiveras då ni passerar liftspärr första gången.

Köpta Skipass inkl. KeyCard hämtas i SkiPass-automat. Vi rekommenderar att hämta Skipasset i första hand automaten på Skidtorget.

5) AVBOKNINGSREGLER BADPASS, HYRT LINNE, BARNSTOL OCH BARNSÄNG

Avbokas kostnadsfritt tidigare än 24 timmar innan första bokade dag.

Avbokning mindre än 24 timmar innan bokad dag: Giltigt intyg måste uppvisas för att bli återbetald.

6) SNÖGARANTI

Snögaranti gäller för säsongen 2024/2025 från 20 december till 6 april. Avbeställning med snögarantin som grund kan göras tidigast kl. 14.00 två dagar innan ankomst och senast kl. 11.00 dagen efter ankomst. Information om huruvida snögarantin faller ut läggs ut på vår hemsida.

Vi garanterar att vi alltid har minst två nedfarter öppna, Andrébacken från 1000 meter och Badhusbacken. Skulle vi inte uppfylla detta löfte har du rätt att boka om/av er vistelse och få pengarna tillbaka för stughyra, SkiPass, skidhyra, skidskola och avbeställningsskydd.

7) RESTAURANG

EJ FÖRBOKAT BORD

Vid ej bokade bord garanteras inte plats. Vi erbjuder bord i mån av plats.

FÖRBOKADE BORD

Boka bord för att garantera att sällskapet får plats. Vill bokat sällskap sitta tillsammans med annat sällskap: maila bokningsnummer för alla bokade som ska sitta tillsammans i god tid, detta sker i mån av plats.

VID FÖRBOKAD HALVPENSION

Kvällens middag är en fast meny och går inte att byta mot annan meny. Kom ihåg att boka bord.

ALLERGIER

Vid allergier meddelas detta per mail tillsammans med bokningsnummer till info@hasselaski.se.

WIFI

Vid eventuella driftstörningar med vårt WiFi utgår ingen kompensation då detta är en gratistjänst som vi förmedlar på Hassela Ski Resort AB. En del av vårt boende är förmedlat boende där stugägaren själv i vissa fall installerat WiFi. Detta är inget anläggningen ansvarar över.

STÄD

Städ ingår inte i boendet stugor/lägenheter om annat inte anges. Ditt boende ska städas innan avresa av dig. Boendet kontrolleras efter att du checkat ut. Icke godkänd städning efterdebiteras. Vi ansvarar inte för kvarglömda saker.

REKLAMATION

Har du synpunkter kring städningen av ert boende ska du framföra detta till oss på en gång, men som senast klockan 11.00 dagen efter er ankomst. Viktigt att du inte städar på egen hand utan ger oss chansen att rätta till detta. Kontakta oss på telefon 0652 – 565600 eller maila på info@hasselaski.se.

ÖVRIGA SKYLDIGHETER

  • Kunden/gästen skall mellan kl 23.00 och 07.00 iaktta största hänsyn och tystnad gentemot andra gäster.
  • Kunden/gästen skall ansvara för skador som uppstår på fastigheten och dess inventarier i de händelser skadan har orsakats av kunden/gästen i sällskapet eller någon annan som bereds tillträde i boendet.
  • Inga husbilar eller husvagnar får ställas upp vid boendet.
  • Inte installera musikanläggning eller annan störande utrustning i boendet eller i direkt anslutning till boendet.
  • Kunden/gästen skall följa de bestämmelser som gäller för boendet, beträffande rökförbud och ev. husdjursförbud. Överträdelse debiteras med en avgift från 6000 kr.
  • Om regler och villkor inte följs av kan anläggningen omedelbart avhysa kunden/gästen. Man äger ingen rätta att återfå någon del av det inbetalda beloppet. Vid förstörelse eller störande uppträdande krävs skadestånd av kund.

FORCE MAJEURE OCH ANSVARSBEGRÄNSNING

Om Hassela Ski Resort AB förhindras fullgöra sina åtaganden enligt dessa villkor på grund av omständighet som Hassela Ski Resort AB inte kunnat råda över, såsom krig, arbetskonflikt, lockout, brand, översvämning, farsot, pandemi, knapphet på transporter eller energi, myndighetsåtgärd, nytillkommen eller ändrad lagstiftning ska Hassela Ski Resort AB vara befriad från återbetalning, skadestånd eller andra påföljder, förutsatt att Hassela Ski Resort AB inom skälig tid informerar kunden om förhållandet. Så snart hindret upphört ska förpliktelsen fullgöras på avtalat sätt. Utöver vad som stadgats i dessa villkor och vad som följer av tvingande konsumenträttslig lagstiftning har Hassela Ski Resort AB inget ansvar gentemot kunden för fel, förseningar eller skador. Vidare ansvarar Hassela Ski Resort AB aldrig för förlust i näringsverksamhet. I händelse av att Hassela Ski Resort AB stänger på grund av pandemi återbetalas hela bokningen.

Vad händer om vi inte kommer överens? Vänd dig direkt till oss med eventuella klagomål. Tänk på att dina möjligheter att få rättelse kan minska om du dröjer med att klaga. Om vi inte kommer överens, kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Den består av en opartisk ordförande och ett antal representanter för researrangörer och konsumenter. Konsumentvägledaren i din hemkommun kan hjälpa dig.

FÖRBEHÅLL

Vi förbehåller oss rätten till prisändringar p.g.a. ändringar av valutor, skatter och dylikt eller tryckfel. Kartor och ritningar är inte detaljerade och exakta, utan ger endast en orienterad bild. De angivna avstånden är cirka uppgifter.

BRA INFORMATION

Här kan ni läsa bra information inför er vistelse:

https://hasselaski.se/resan-hit/

https://hasselaski.se/din-vistelse/